36. Bogumiła Dominik, wykonawca Pani Urbaniak, po mężu Bogacz z Wiśniowej. 1952. Gorset wykonany dla mamy Zofii Murzyn, przekazany córce B. Dominik z Wierzbanowej. Gorset był używany w Kobielniku, a obecnie  w Wierzbanowej.  Noszony na uroczystości kościelne i gminne: dożynki i imprezy o charakterze kulturalnym.

 

37. Kazimiera Lenart, wykonawca: babcia właścicielki Agnieszka Urbaniak (1909-1974). Data wykonania 1960. Lipnik, gmina Wiśniowa. Wykonawczyni gorsetu była uzdolnioną hafciarką i krawcową, która szyła komercyjnie stroje dla wielu klientek z terenu gminy. Właścicielka używa określenia „system” na projektowanie ornamentu hafciarskiego i kroju – „robiony systemem” – robiony sposobem. Gorset użyczany innym osobom do procesji i do występów scenicznych. Gorset obecnie przechowywany jako rodzinna pamiątka – „Nikt nikomu nie odda…”.
38. Gorset z Dobczyc. Brak Danych.
39. Katarzyna Hartabuz, wykonawca Danuta Urbanik z Glichowa. 1986. Glichów, gmina Wiśniowa.  Gorset dziecięcy – haft „wiśniowski” wyszyty kolorową muliną, zdobiony koralikami i cekinami. Gorset używany na uroczystości kościelne i gminne – dożynki, a także wydarzenia szkolne. Pożyczany dzieciom z  Lipnika i Wiśniowej na procesje.  Obecnie córka właścicielki (lat 6) chodzi w nim do kościoła.
40. Stowarzyszenie Twórców i Artystów „Cepry”, wykonawca Katarzyna Hartabuz i Danuta Urbaniak, 2014, Glichów, gmina Wiśniowa. Gorset haftowany techniką maszynową – haft płaski, ozdobiony koralikami i cekinami. Używany podczas dożynek, imprez kulturalnych i degustacji.
41. Danuta Urbanik, wykonawca babcia właścicielki Joanna Irzyk, Lipnik , gmina Wiśniowa. Gorset dziecięcy „wzór wiśniowski” wyszyty kolorową muliną ozdobiony koralikami i cekinami. Używany na występach w przedszkolach, procesjach kościelnych. Dożynkach. Obecnie pamiątka rodzinna „po babci”.
42. Danuta Urbanik, wykonawca Aniela Batko, Lipnik, około 2000. Gorset dziecięcy wyszyty nićmi muliną, kwiaty obszyte koralikami, ozdobiony cekinami. Nie był noszony – pamiątka rodzinna.
43. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Danuta Urbanik, po 2000., Glichów, gmina Wiśniowa. Gorset „ślubny stworzony na potrzeby zespołu „Banda Burek”.
44. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Danuta Urbanik, po 2000., gmina Wiśniowa. Gorset stworzony na potrzeby zespołu „Banda Burek”
45. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca nieznany, 1950-1960. Noszony przez pierwszych członków zespołu „Banda Burek”
46. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Maria Jamróz, około 1995. Kobielnik, gmina Wiśniowa. Gorset stworzony na potrzeby zespołu „Banda Burek”.
47. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Maria Jamróz, około 1995. Kobielnik,  gmina Wiśniowa. Gorset stworzony na potrzeby zespołu „Banda Burek”.
48. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Wiktoria Hebda, noszony przez Władysławę Kus w okresie panieńskim 1950-1960. Gmina Wiśniowa. Obecnie używany w ramach potrzeb zespołu „Banda Burek”. „Na imprezę i schować”.
49. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Zofia Murzyn, Wiśniowa, Podarowany przez straż pożarną.
50. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Danuta Urbanik, po 2000., Glichów, gmina Wiśniowa. Obecnie używany w ramach potrzeb zespołu „Banda Burek”
51. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wiśniowej, wykonawca Maria Jamróz, 1995. Kobielnik, gmina Wiśniowa.  Obecnie używany w ramach potrzeb zespołu „Banda Burek”.
52. Zofia Leszczyńska, wykonawca spółdzielnia CEPELiA „Wyspiański” w Krakowie, około 1979 – 1981. Węglówka, gmina Wiśniowa. Gorset stworzony na potrzeby zespołu „Węglowianie”.  Opracowanie gorsetu w oparciu o materiały i obiekty z muzeum regionalnego – Domu Greckiego w Myślenicach. W tym samym okresie wykonano pełną kopię stroju zagórzańskiego męskiego i kobiecego. W ramach KLUBU Robotnicza Spółdzielnia Wydawnicza – PRASA KSIĄŻKA RUCH – RSW wykonano 8 identycznych gorsetów. W późniejszym okresie gorsety by ly używane jako wzór dla dziecięcych strojów na potrzeby zespołu „Mali Węglowianie”.  Gorsety przechowywane prze właścicielkę w gazetach, aby chronić przed wilgocią. „Cekiny rdzewieją, koralikom nic się nie dzieje”.

 

53. Beata Pazdur, wykonawca Maria Glichowska, około 1939. Glichów, gmina Wiśniowa. Gorset wykonanay w Skrzydlnej przed II wojną światową.  Wypożyczany na dożynki i uroczystości kościelne (primicje – święcenia kapłańskie). „Dwie wsie w nim chodziły”. Używany przez prababkę, babkę, matkę i córkę – 4 pokolenia. Gorset nie był czyszczony z obawy przed zniszczeniem.
54. Beata Pazdur, wykonawca babcia właścicielki Maria Glichowska i mama Maria Popielak. 1981., Skrzydlna, gmina Wiśniowa. W czasie użytkowania doczepiano wstążki do ramiączka lewego ramiona – moda z lat 70 – 80.  XX wieku. Wielokrotnie pożyczany dzieciom mieszkańców wsi na różne uroczystości szkolne, dożynki itd. „Czeka na wnuczki”. „Nie ma Domu, w któreym nie ma gorsetu”
55. Anna Bogusz, wykonawca Rozalia Wydra, Weglówka, gmina Wiśniowa, około 1990. Gorset przeznaczony na dziewczynkę w wieku 7-10 lat. Noszony przez 5 osób w rodzinie.  Długość ramiączek regulawana, możliwość dostosowania rozmiaru do potrzeb dziecka. Przechowywany w prześcieradle „leżakuje”. Używany przez kuzynkę właścicielki w Kaśnicy Małej w ramach działań zespołu regionalnego.
56. Zofia Sukta. Wykonany w Lipniku i odlupiony w latach 1950-1959 dla siostry właścicielki. Kobielnik, gmina Wiśniowa. Gorset przechowywany w gazecie, „w folii owinięty czarnieje”. Właścicielka twierdzi, że w odróżnieniu od współczesnych gorsetów: „gorsety od wojny trzymają się dobre”. „Gorset unijny ma puste place” – współczesne gorsety są mniej zdobione.
57. Renata Jasek, wykonawca nieznany: zakupiony przez teściową właścicielki jako używany, 1920-1939.  Używany w 2018 podczas dożynek regionalnych przez córkę właścicielki. Gorset był z biegiem lat uzupełniany cekinami – „dobity cekinami”
58. Renata Jasek, kupiony używany w Poznachowicach, haftowany w Lipniku, około 1995. Gmina Wiśniowa. Używany podczas uroczystości kościelnych, występach dziecięcych w przedszkolu i dożynkach.
59. Halina Dudzik, wykonawca nieznany, koleżanka sprezentowała gorset córce właścicielki. Około 1965. Poznachowice, gmina Wiśniowa. Pożyczany dzieciom sąsiadów. „Jak mają dzieci w przedszkolach przebierać się za krakowiankę to pożyczamy”. Zestawiany z tiulową zapaską, spódnicą, koralami i halką, która powinna wystawać spod spódnicy
60. Bogumiła Hebda, wykonawca nieznany zamówiony w Krakowie, około 2005, Wiśniowa. Właścicielka stwierdza : „wykonany bez rozeznania, dla swojego widzimisię”
61. Halina Dudzik, wykonawca Danuta Urbanik i Grażyna Murzyn, około 2015. Poznachowice, gmina Wiśniowa. Gorset wykonany w ramach projektów gminnych budżetu sołeckiego. Używany podczas dożynek, imprez regionalnych (degustacje „stoły regionalne”. Gorset zakładany jest również na uroczystości pogrzebowe („delegacja z wieńcem”)
62. Barbara Jasek, wykonawca Maria Jamróz z Kobylnika, 1997-1999. Noszony w Lipniku, gmina Wiśniowa. Używany przez dzieci podczas procesji Bożego Ciała
63. Monika Konieczna, wykonawca Barbara Puchała z Poznachowic, 1990-1995. Noszony w Wiśniowej. Używany podczas procesji Bożego Ciała, a także w ramach działalności zespołu „Banda Burek”.  Noszony przez dwie córki właścicielki. Na temat używania gorsetów właścicielka stwierdza: „Każdy z domu wynosił gorset, jak ktoś nie ma to z GOK’u”.
64. Monika Konieczna, wykonawca nieznany, miejsce powstania nieznane, 1997-1999. Używany wyłącznie w ramach obchodów Bożego Ciała. Gorset był używany w 2018.
65. Monika Konieczna, Janina Tokarz,  miejsce powstania Wiśniowa, 2017. Wykonany „na zaś” z myślą o wnuczkach –  „żeby wnuki miały”
66. KGW z Weglówki, Joanna Woś, wykonawca Maria Świder z Poronina, gorset wykonany na Podhalu noszony w Węglówce. Gorset stworzony w oparciu o gorsety Zofii Leszczyńskiej z Węglówki nr52
67. Sylwia Pazdur, wykonawca nieznany, zamówiony przez mamę oferentki, Wiśniowa, 2004. Gorset w ciągłym użytku: „do sypania kwiatów”, używany w ramach działalności „Banda Burek”. Zapytana a możliwość sprzedaży gorsetu, właścicielka odpowiada: „Nie ma opcji..”
68. Anna Jasek, wykonawca nieznany, około 1975. Noszony w Wiśniowej. Gorset podlegał wielokrotnym przeróbką zdobniczym, wymieniano w nim koraliki i cekiny
69. Helena Śmigla z domu Kus, wykonawca Anna Kus. Noszony w Wiśniowej, 1910.  Gorset wielokrotnie podlegał przeróbką, właścicielka twierdzi, że był noszony przez dzieci. Zakładany na Procesje, odpusty, Boże Ciało. Gorset pożyczany sąsiadom w podobnym celu.

 

70. Hellena Śmigła z domu Kus, wykonawca Anna Kus, Noszony i wykonany w Wiśniowej. 1910. . Gorset wielokrotnie podlegał przeróbką, właścicielka twierdzi, że był noszony przez dzieci. Zakładany na Procesje, odpusty, Boże Ciało. Gorset pożyczany sąsiadom w podobnym celu.

 

71. Hellena Śmigła z domu Kus, wykonawca Anna Kus, Noszony i wykonany w Wiśniowej. 1910. .  Gorset wielokrotnie podlegał przeróbką, właścicielka twierdzi, że był noszony przez dzieci. Zakładany na Procesje, odpusty, Boże Ciało. Gorset pożyczany sąsiadom w podobnym celu.